פולמוס הנהגים • "לא מעוניינים לעבוד עם הציבור החרדי"

"החרדים לא עומדים בזמנים, כלומר מגיעים חצי דקה לפני שהאוטובוס צריך לצאת ואז מעמיסים את תא המטען. כשהנהג אומר שהוא מלא עם 60 איש - מתחילים להתווכח איתו ולומר 'אבל יש עוד כסאות פנויים', אמירות קשות נהג הנהג, העלאת מזוודות לאוטובוס בינעירוני - כבר יצא לי אישית להמתין 25 דקות עד שנוסע הואיל בטובו להוריד את מטענו לתא המטען"
דוד לזר 27 Comment on פולמוס הנהגים • "לא מעוניינים לעבוד עם הציבור החרדי"

בעקבות התקריות האלימות שאירעו לאחרונה בין נהגי התחבורה הציבורית לבין נוסעים חרדים, יצא 'קול חי' לבדוק מה באמת קורה בשטח • "הציבור החרדי מקשה מאוד על נהגי התחבורה הציבורית" • כנסו והגיבו!

צילום: Yaakov Naumi/Flash90
"החרדים לא עומדים בזמנים, כלומר מגיעים חצי דקה לפני שהאוטובוס צריך לצאת ואז מעמיסים את תא המטען. כשהנהג אומר שהוא מלא עם 60 איש - מתחילים להתווכח איתו ולומר 'אבל יש עוד כסאות פנויים', אמירות קשות נהג הנהג, העלאת מזוודות לאוטובוס בינעירוני - כבר יצא לי אישית להמתין 25 דקות עד שנוסע הואיל בטובו להוריד את מטענו לתא המטען"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעקבות התקריות האלימות שאירעו לאחרונה בין נהגי אוטובוסים בחברות השונות בתחבורה הציבורית לבין נוסעים חרדים, ובפרט לאחר שני מקרי אלימות חמורים שאירעו השבוע, האחד בבני ברק והשני בבית שמש, יצא 'קול חי' לבדוק מה קורה בשטח בין הנוסעים החרדיים לנהגים.

אמש (ראשון) בתוכנית 'מעבירים הילוך' עם יעקב גרודקה ב'קול חי' התארחו שלושה נהגי אוטובוס ותיקים שמכירים היטב את הנוסעים החרדים – והעלו תובנות שונות על הנושא. האם הנהגים צריכים להיות יותר סבלניים לצרכי הנוסעים החרדים או שדווקא הנוסעים הם אלו שאמורים להכיר את הכללים וליישם אותם ללא ויכוחים.

"הנוסעים החרדים מקשים מאוד על הנהגים"

ראשון הנהגים היה נחום פרנץ מקריית ספר, נהג חרדי בחברת 'קווים' שטען כי "בשונה מהמגזר הכללי – הנוסעים החרדים לא שומעים לחוקים ולהוראות עד כדי נהגים רבים לא מעוניינים לעבוד בערים חרדיות".

לדברי פרנץ, "הציבור החרדי מקשה מאוד על נהגי התחבורה הציבורית, אישית אני מכיר נהגים שלא מוכנים לעבוד במודיעין עילית, ויש הרבה מאוד סיבות, נוסע רוצה לעלות סלקל לאוטובוס, הוא חושב שזה בטיחותי לעלות סלקל לאוטובוס, אבל הנהג מסביר לו שאסור לעלות והמקום שלו הוא בתא המטען, ואז מתחיל ויכוח".

"אבל כשאני אגיד לנוסע חילוני על סלקל או על מזוודה הוא לא יתווכח איתי ומיד הוא יניח אותו בתא המטען, ללא מהומות ועם הבנה", הוא אומר.

לפרנץ יש דוגמא נוספת, "כרטיס רב קו הוא אישי, של אזרח ותיק ושל סטודנט, הכרטיס הוא רק של בעלי הכרטיס והנוסעים משתמשים בכרטיסים לא שלהם, ומתווכחים איתך".

פרנץ מנה מספר דוגמאות נוספות: "לא עומדים בזמנים, כלומר מגיעים חצי דקה לפני שהאוטובוס צריך לצאת ואז מעמיסים את תא המטען. כשהנהג אומר שהוא מלא עם 60 איש – מתחילים להתווכח איתו ולומר 'אבל יש עוד כסאות פנויים', אמירות קשות נהג הנהג, העלאת מזוודות לאוטובוס בינעירוני – כבר יצא לי אישית להמתין 25 דקות עד שנוסע הואיל בטובו להוריד את מטענו לתא המטען".

מדוע לדעתך דווקא החרדים לא שומעים להוראות?

"בציבור הכללי יותר מודעים לחוקים ולדקויות שלהם. אם כתוב שמותר לעלות רק 10 נוסעים בעמידה, זאת אומרת שברגע שיש 60 נוסעים אין מקום יותר, גם אם 5 אנשים יושבים בספסל, אבל הנוסעים החרדים מתווכחים".

חווית מקרי אלימות מצד הנוסעים?

"פעמיים, נוסע שרצה לרדת במקום מסוים שאין לי שם תחנה, אמרתי לו 'אני מצטער מאוד, אבל אני לא עוצר שם', ברמזור הוא דחף אותי ופתח את הדלת בעצמו".

והסיפור הזה לא הגיע משום מה לכותרות. "זה הגיע לכותרות רק אחרי שהנהגים עשו שביתה ולא נכנסו לרחוב מסוים בקרית ספר, לאחר שהתיזו עליהם גז פלפל שם ברחוב, קולם של נהגי האוטובוס לא נשמע. צועקים לנו קללות וגידופים, 'ערבי יותר טוב ממך' – כבר שמענו, ואנחנו שותקים".

"צריך סבלנות מיוחדת עם הנוסעים החרדים"

מנגד נשמעו אמש גם דבריו של חנוך גרנביץ, נהג בחברת 'דן' בבני ברק למעלה מ-20 שנה, "אני לא מסכים עם נחום, אני עובד גם מחוץ לבני ברק עם חילונים, כמה עולים שם? אבא וילד? אנחנו מדברים כעת על נסיעות מחוץ לעיר, אתה יודע מה זה לעלות עם 6-7 ילדים? הנהג צריך להיות סבלני, אין מה לעשות, לדעתי המצב בסדר רק צריך להיות עם סבלנות מיוחדת", אמר גרנביץ.

עוד הוא מספר כי "כשמשפחה חרדית גדולה עולה אצלי, אני אומר להורה, 'קודם כל תשב, תעשה סדר ואחר כך תבוא עם ה'רב קו' של כולם".

"משרד התחבורה אשם בתקריות האלימות"

לסיום הצטרף לדיון איציק קשקש, יו"ר ועד הנהגים ב'אגד תעבורה' ונהג בעצמו שהביא דעה נוספת, "מי שאשם במצב הוא דווקא משרד התחבורה שלא מתאים את הנסיעות לפי צרכי הציבור החרדי, וכתוצאה מכך נגרמות כל התקריות, כי ברגע שאין מספיק אוטובוסים יש לחץ גדול מאוד על הנהג ועל הנוסעים, יש עומס גדול וזה מה שגורם למהומות ששמענו עליהם עד כה".

האזינו לדיון המלא:



27 תגובות

מיין תגובות
  1. 27

    יראה חכם ויוסיף לקח, ןכן,עבודה המשרתת ציבור בלי הפסקה ,היא עבודה שוחקת, על כל הנוגעים בדבר להתחשב,

  2. 26

    סליחה אתר קול חי, לאחרונה התחלתם פשוט להסית נגד הציבור החרדי? מתחיל להעלות בחילה לגלוש באתר, כל כתבה שנייה היא נגד חרדים.
    וברצינות לעניין ולכל העניינים הדומים, הציבור החרדי הוא ציבור ענק (פרופורציונלי) לא נותנים לנו אוטובוסים יחסית לגודל הציבור שלנו, לא נותנים לנו פארקים יחסית לגודל שלנו, אין לנו דירות גדולות יחסית לגודל המשפחות שלנו וכו'.
    פשוט מאוד שאנשים שכבר בזבזו המון שעות המתנה בתחנות בחייהם מתנהגים אחרת מאנשים שיש להם רכב והוא פשוט במוסך ולכן הם חיייבים ליום יומיים לנסוע באוטובוס.
    ודיי עם ההסתה הזו!

    1. אפשר להבין את הטענה שהחרדים פחות ממושמעים לחוק כיון שלנו יש חוק אחד וזה התורה ועל הדינא דמלכותא יבואו הלמדנים וידונו…
      ועל ענין הפארקים אין לבוא בטענות אלא לראשי ערים החרדיות שסוגרים דילים תחת צלחת קוגל בשבת בבוקר עם הקבלנים הנמרצים שחשוב להם להקים עוד בנין על חשבון השטח הירוק ששייך לתושבים הפשוטים

  3. 25

    שמי אבי ואני נהג אגד וגר במרכז ורוצה לעבוד רק בציבור החרדי ולדעתי זה האוכלוסיה הכי נוחה והכי תרבותית, לא אחת כשעבדתי במחוזות אחרים עשו לי מלא נזקים ובציבור החרדי אין את זה

    1. נכון! שמעתי את זה גם מנהג מונית.
      נראה לי שכל טענות אחרת מסוד זה הנם זלזול בציבור שלם האמון על דרך ארץ קדמה לתורה.
      מה שנכון הוא שבמגזר החרדי הוא ציבור שיותר דחוק בכסף ומנסים יותר לחסוך בכסף

  4. 24

    מספיק לשפוך רפש על ציבור שלם……הגזמנו לגמרי

  5. 23

    מגיב 2 צודק מאד! לאחרונה האתר הזה נהיה אתר אנטי חרדי!! לכן אף שחשבתי לפרסם למה שאני שמעתי מנהגי אגד, (ויעיד על זה מגיב 3) החלטתי שאין שום סיבה לעשות זאת, היות וכל מי שמשתמש הרבה בתח"צ יודע בדיוק במה דברים אמורים, וכל מי שרוצה להשמיץ את החרדים פעם אחר פעם אין שום עניין להשיב על דבריו בכל כתבה בנפרד.

  6. 22

    לענין האוטובוס כל הבעיה מתחילה בזה שהנהג יושב ובטוח שיש לו קבוצה של פראאירים שעולים לאוטבוס והוא רוצה לנצל את זה ואנחנו לא פראיראים ואז מתחיל הבלאגן

  7. 21

    מגוחך ביותר, מבדיקה שערכתי בזמן שמחכים לאוטובוס אחד של 402 או 417 יוצאים 6 480 לתל אביב וכדו' נא לבדוק לפני שמדבים אל הציבור היחיד שאומר לנהג תודה כשיורד מהאוטובוס וכו' ובמקום להוציא רפש תתחילו לעבוד מול משרד התחבורה שיוציאו לציבור שלנו לפחות רבע מהאוטובוסים שמוציאים להם שבאגב כולם ריקים כי יש רכב לאשה, לבעל ולילד, ואז נראה מה יהיה
    יאלה לעבודה ואז נראה מה תגידו?

  8. 20

    אני נוסע קבוע באוטובוסים.
    ואני יאמר בצורה הכי ברורה "משרד התחבורה בראשות ישראל כץ מזלזלת מאוד בציבור החרדי, וברור מעל לכל ספק שאם לא ישלחו מספיק אוטובוסים, הויכוחים והאלימות לא יגמרו!!!!!!!
    שימו אנשים בארגז פח סגור ביום חם ללא מזגן האם הם לא יהיו עצבנים?
    קחו אנשים עם שבעה ילדים שמחכים ביום חם או קר שעות לאוטובוס ישן וצפוף בשעות מאוחרות. האם לא יהיה אלימות?
    קחו את האבסורד שקיים בירושלים ובני ברק שעולים ברוב האוטובוסים רק מדלת אחת, והנהג צריך להיות קופאי מכיון שאין אפשרות לשלם בצורה אחרת, אז לא יהיה בלגן!
    וזה על קצה המזלג………………………
    משרד התחבורה נמאסתם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    בירושלים הוציאו לאחרונה אוטובוסים 2016 של חמש דלתות ממוזג ונעים!!
    אל תחפשו את זה ברמות.
    תמצאו את זה בארמון הנציב וברחביה………..

  9. 19

    גם אני מצטרף אפילו שזה אמת אני לא מאמין כי אני נוסע הרבה מאוד בתחב"צ והציבור החרדי הוא המנומס רק וודאי אחרי המתנה של שעות על שעות על אוטבוסים ומגיע אוטובוס אחד וודאי שיש בלאגנים אבל שיבוא בטענות למנהלי החברה שמזלזלים בציבור האיכותי
    ואתר חרדי לא כותב כל כך בוטה נגד המגזר שלו אפילו שרוצה להיראת נטרלי

  10. 18

    אני חושב שזה תלוי במקומות במודעין ומקומות כאלו אז הנוסעים מושחטים שנית זה זה תלוי גם בחברות התחבורה כמו אגד שיש אוטובוס אחד כאשר יש בכל תחנה חמישים אוטובוס נו לא פלא שמתווכחים ואידך זיל גמור

  11. 17

    אבל ליפול עם קבוצת בריונים שעולה על האוטובוס ומשתלטת עליה מכל כוון זה לא תיראו אצלנו,
    וגם לא מקרה אלימות קיצונים כפי שקורה באיזורים חילונים, וגם כי

  12. 16

    לצערינו זה האמת וזה נכון

  13. 15

    איפוא נהג הבית של קול חי – בנצי ליזרוביץ?

  14. 14

    איך אפשר לתת במה לכזה דבר?
    אני גרה במקום חילוני שהאוטובוסים דופקים כמו שעון. הכי חדשים ומגיעים כל רגע. אז ברור שכולם רגועים ושמחים???
    לעומת זאת כשאני צריכה לנסוע להורים שגרים בשכונה חרדית- נקרא לה בשמה "הר נוף" שלא תגידו מקום נידח. אנו צריכים לחכות לאוטובוס עשרים דקות. חצי שעה ואף יש ימים שאפשר לחכות כמעט שעה? פלא שאנשים כבר קצרי רוח עם ילדים שצורחים
    ואז מגיע אוטובוס קצר וישן ללא מזגן למליון איש שמחכים נואשות .!! ועם כל זה רב הפעמים היחיד שעצבני ומקללל זה הנהג……..

  15. 13

    מה העניין בתקופה האחרונה להכניס כמה שיותר כתבות שמחפשים כותרות שליליות על יחידים בקושי, ולפעמים גם זה מגמתי ולרוב זה בכלל שיקרי !!!
    לא מחפש אתר שמתקיף אותי ומחפש את השלילי שב"חרדי"

  16. 12

    גם אותי קילל נהג אוטובוס של אגד ואגד לא התיחסו. בעוד שאני הייתי ממושמע ובמעשי לא היה שום בעיה.

  17. 11

    אני אישית שמעתי מאחד הנהגים של קווים במודיעין עילית שהוא מעדיף לעבוד בסניף של מודיעין עילית מאשר של מודיעין בגלל שהחרדים הרבה יותר נחמדים אנושיים ותמיד ישלמו בסוף

  18. 10

    כאחד שנוסע עם ציבור חילוני ובעיקר חיילים..
    אז שתדעו שגם אם הציבור החרדי עושה משהו זה בפה, אצל החילונים זה בידיים!!!!
    לא אחת יצא לי לראות שחיילים פותחים מבחוץ את האוטובוס שלא אעלה יותר בגלל עומס והתנגחו עם הנהג במכות.

  19. 9

    שטיות זה לא נכון ביכלל.
    אני גר בשכונה חילונית המצב באמת גרוע.

  20. 8

    תקשיבו חברים,
    נכון שלמשרד התחבורה ולנהגים האנטי חרדים יש הרבה במה להשתפר אבל הגיע גם הזמן שלנו החרדים לעשות חשבון הנפש, נכון, בהחלט לא כולם,
    אבל אני כתושבת בית שמש שמשתמשת הרבה בתחבורה הציבורית לבני ברק וירושלים נפגשתי עם כמה וכמה מקרים ממש לא מחמיאים אז בואו נשתדל להיות אנושיים, לעלות מהר בלי לעכב את כל הנוסעים, לשלם מיד, לא ללכלך, וכו' (אני אמא לכמה ילדים ואני יודעת שאפשר לעמוד בזה!)

  21. 7

    אני גר במודיעין עילית, ויודע על מה הנהג הזה מדבר, למה להשמיץ את הציבור החרדי?
    הרחוב ההוא שהנהגים לא נכנסים אליו זה רחוב מסוים ורק בשעות הקטנות של הלילה (12:00 ואילך) הם לא נכנסים לשם, ומי שעשה שם את כל המעשים האלו זה בדיוק הבחורים הנושרים שמנסים להדמות לציבור החילוני ופורקים מעליהם כל עול, והם דווקא הם עושים את כל מה שהנהג ההוא מדבר!

  22. 6

    גרנביץ נהג נחמד
    מכירים אותו שנים
    סבלן וחייכן, רגוע ונינוח
    כל הכבוד!!
    וקול חי- אתם שטופים מהתקשורת אה? החלטתם לעבוד בזבל החילוני ולהסית ללא הצדקה?
    רחמים עליכם…
    אין על הציבור שלנו, אחרי שנים שגרתי בפרדס כץ וסבלתי משכנים חילוניים ולא מתורבתים בעליל, בנין מוזנח ביותר, בלי ועד בית
    ב"ה עברתי לשכונות פנימיות בבני ברק וסוף סוף הרחובות נקיים מגללי כלבים וזבובים שחגים מעליהם, אין צרחות מהחלונות של הבתים ואין זקנים בלי גופיה ועם רעמת שערות ובמכנסיים קצרות שמזכירים לי שהם מאמינים שהאדם נולד מהקוף.
    בבנין החרדי בו אני גרה, יש שכנים נפלאים, אוירה נעימה, תרבות ונימוסים
    כנראה משלמים לכם על הסתה
    אתם סובלים משנאה עצמית

  23. 5

    איזה קשקשת. אפשר להוריד את המים כבר.

  24. 4

    זה נכון שהיו מקרים צפציפיים אבל למה להבעיר את השטח או שאתם מבינים בתור שדרנים יודעים שזו הדרך להילחם בזה תסבירו את מעשיכם….